سوالات متداول

مخاطب هاي دوره هاي الکترونيکي سازمان اسناد و کتابخانه ملي ايران چه کساني مي باشند؟

اشخاصي که در زمينه کتابداري، اسنادي مشغول به فعاليت هستند و به دليل مشغله کاري و محدوديت هاي زماني و مکاني براي حضور منظم در کلاس ها فرصت کافي در اختيار ندارند. اين افراد بايد از سطح مناسبي مهارت هاي هفتگانه کامپيوتر برخوردار باشند. تاکيد در اين دوره ها بر خودآموزي و تلاش و انگيزه بالاي کاربر بر توسعه دانش فردي مي باشد.

نحوه ثبت نام و فعاليت در دوره ها چگونه است؟

پس از ثبت نام اينترنتي، به ادرس lmsreg.nlai.ir مدارک توسط واحد آموزش الکترونيکي بررسي مي گردد. در صورت تاييد، ايميلي به ايميل پذيرفته شدگان ارسال مي شود. پس از واريز وجه، نام کاربري و رمز عبور براي ورود به سيستم مديريت يادگيري (LMS) به کاربران ارائه مي شود. در مدت زمان ارائه دوره، نيازي به حضور فيزيکي افراد در محل سازمان نيست.

نحوه پذيرش چگونه است؟

پذيرش فراگيران و يا دانشجويان اين دوره ها بسته به نوع دوره (کوتاه مدت و يا آکادميک) به صورت ثبت نام آزاد و يا از طريق آزمون انجام مي گيرد. در هر دوره به هنگام ثبت نام، اطلاعات کامل در اختيار کاربران قرار خواهد گرفت.

ضوابط مالي و ميزان شهريه اين دوره ها به چه ترتيب است؟

شهريه براي دوره هاي 20 ساعته مبلغ 1400000 ريال و براي دوره هاي 32 ساعته هر درس مبلغ مبلغ 1750000 ريال مي باشد

قابل واريز به حساب سيبا شماره 2170409001002 به نام رابط تمرکز وجوه خدمات فرهنگي و اطلاع رساني بانک ملي ايران


آيا محدوديتي به لحاظ مدرک پايه براي افراد وجود دارد؟

خير. تمام مدارک مرتبطي که مورد تاييد وزارت علوم، تحقيقات و فناوري يا وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکي باشند، براي ورود به اين دوره ها قابل قبول مي باشد.

اعتبار مدرک تحصيلي ارائه شده به چه ميزان است؟

به فارغ التحصيلان دوره هاي کوتاه مدت گواهينامه سازمان اسناد و کتابخانه ملي ايران ارائه مي شود.

براي استفاده از اين دوره ها چه ابزاري مورد نياز مي باشد؟

يک دستگاه کامپيوتر، دسترسي به اينترنت.

آيا افرادي که ساکن تهران نيستند هم مي توانند در اين دوره ها شرکت نمايند؟

بله. ضروري است فراگيران ساکن در خارج از تهران به اينترنت با سرعت مناسب دسترسي داشته باشند. همچنين براي شرکت در امتحانات پايان دوره نيازي نيست در تهران باشند و مي توانند در نزديکترين مرکز استاني سازمان حضور يابند و امتحان دهند. (در صورت صلاحديد استاد درس مربوطه، امتحان پايان ترم به صورت online برگزار خواهد شد) .

آيا داوطلباني که هم اکنون در حال تحصيل هستند هم مي توانند در اين دوره ها ثبت نام نمايند؟
بله

حضور و غياب در کلاس ها به چه صورت انجام مي شود؟

مشاهده دروس توسط هر کاربر از طريق سيستم مديريت يادگيري کنترل و ثبت مي گردد. مدت زمان غيبت دانشجو روي سايت نبايد از دو هفته متوالي در هر درس تجاوز کند. براي حضور در کلاس آنلاين ( هر چهار هفته يکبار) و حضور در انجمن درسي نمره منظور مي گردد.

آيا ممکن است تغييري در ضوابط اجرايي واحد الکترونيکي سازمان ايجاد شود؟

بله لذا ضروري است همواره در جريان تغييرات آيين نامه ها قرار گرفته و اخبار دوره را مطالعه فرماييد.


آخرین تغییر: شنبه، 24 تیر 1396، 3:27 صبح